15 august 2012

Cindrel in alergare – 11 august 2012





             40 de km, 2000 de m diferenta pozitiva de nivel
             locul 12

Un maraton propus de Dragonu, motivat si de prezenta unor nume mari in lumea alergarii montane. Am zis ca e un prilej bun sa iesim la o alergare mai lunga, alaturi de oameni dragi. Nu mai fusesem niciodata in Muntii Cindrel, iar traseul parea foarte interesant, aproximativ 40 de km cu 2000 diferenta de nivel, intr-o zona foarte pitoreasca.
Am fost cules de Dragon de undeva de la Sambata de Sus, si am plecat inspre Paltinis, impreuna cu Mitzu si Cristina. Avusesem o saptamana de concediu inainte, de care am dorit sa profit la maxim, cu un traseu de vreo 40 de km in Fagaras, si apoi Creasta Fagarasilor, de la Turnu Rosu  spre Plaiul Foii, de unul singur. Nebunesc, dar mi-a reusit in 2 zile, fara a alerga mai deloc.
Asa ca la nici 2 zile distanta am decis ca sunt in stare sa fac si marathonul si aveam mare incredere ca voi face fata cu brio.
Am condus eu pana la Paltinis, Dragonul fiind nitel obosit de pe drum, ajungem acolo, ne punem corturile si ne bagam la somn. Dimineata o voluntara draguta, ne da trezirea pe la 6, (asta in conditiile in care am adormit pe la 3,), doar ca sa-si caute ceilalti voluntari prin marea de corturi.
Adorm cu greu si ne trezim in cele din urma, pentru a manca ceva si a ne echipa. Mitzu avea sa alerge primul sau semi si era foarte incantat de asta, ii impartaseam si eu emotiile si incercam sa-i mai dau ceva sfaturi utile.
Ne ridicam kit-urile dis de dimineata, ne salutam cu toti cunoscutii, ne permitem sa mai stam si de vorba, voia buna e la ea acasa. Nici nu ne dam seama cum se face ora startului, ne aliniem cu totii acolo, in jur de 200 de oameni, insa la marathon doar vreo 60. O prima editie nu neaparat cu un puhoi de oameni, insa cu certitudine, oameni de calitate.

Temperatura de afara era cam scazuta, insa eu am ales sa alerg in shorti si maieu, echipamentul meu clasic de ceva timp incoace. Frigul era patrunzator, insa in acelasi timp imi punea sangele in miscare si imi dadea un impuls in a alerga cat mai repede si a nu slabi prea mult ritmul.O tactica castigatoare, dupa cum aveam sa aflu mai tarziu:).
Se da startul in cele din urma, aveam un singur tel, trebuia sa o “vanez” pe Daniela Marin, cum Gianina era la semimaraton, mi-am luat un alt iepure ce ma obseda de ceva timp:). 

Am vorbit atat de mult de Gianina, incat o sa creada ca am ceva cu ea:)), dar nu se pune deloc problema asa. Cum nu am avut ocazia sa ma bat cu ea, i-am lasat placerea Dragonului, care participa la semi. Primii km era prin padure, se alerga foarte bine pe o poteca single trail, iar ritmul era unul care-mi convenea. Doar ca pe prima urcare, Daniela ea ceva avans, lucru pe care nu-l preconizasem.

Mi-am zis ca trebuie sa raman motivat si sa trag mai tare, daca vreau sa scap de aceasta obsesie:). Iesim pe un platou, in care predomina jnepenisul loc in care si maratonul se desparte de semi, si-mi continui “vanatoarea”. Observ atent “prada”, ii citesc miscarile si dupa ce imi dau seama de stilul ei, incep sa copiez. Ea alerga tot pe plat si pe urcari mergea mai tare. Ca sa ma apropii de ea si sa mai reduc din diferenta, mai alergam si pe urcari.
Tactica da roade, si incet dar sigur recuperez din diferenta si ma postez in spatele ei. Inca o data ma abtin sa nu trec in fata si vreau sa studiez cat mai bine miscarile. 

Trecem indata si pe langa L Iezer, un peisaj foarte fain, dupa care urmeaza o urcare crunta, cu o panat foarte inclinata, de nu ar fi mers nici masina pe acolo. Urcam sustinut, ne ies ochii, dar e reconfortant cand ajungi sus, sa vezi cum altii urca. Ajungem si pe vf Cindrel, frigul ne vajaie nitel, asa ca nu zabovim mai deloc; pe coborare, sunt hotarat sa trec in fata, deoarece ea alerga mai incet. Asa ca simtindu-ma confortabil, trec in fata.
Ii pierd urma in cele din urma, ma intalnesc si cu Florin Simion, alerg o bucata de traseu cu el, insa se opreste la un checkpoint, unde sta mai mult, asa ca-mi vad de drum.
           Daniela ma ajunge in cele din urma, sunt hotarat sa alerg cu ea si sa mai vorbim nitel, ii preiau parca din energie, ne stabilim aceleasi obiective, ii spun ca de mult incerc sa o depasesc, si nu am reusit pana acum. Ii tin ritmul vreo cativa km buni, moment in care sunt sigur ca am invatat ce trebuia de la ea si e momentul sa-mi iau zborul. Mai sunt vreo 6 sau 7 km, asa ca sunt sigur ca pot tine ritmul pana la final, frigul era si de partea mea, asa ca aveam un atuu in plus. Iau avans rapid si-mi vad de treaba fara sa mai arunc vreun ochi in spate. 

           Deja intru pe ultimii km, prin padure, unde mai sunt depasit de un singur concurent. Trec linia de sosire in uralele oamenilor de pe margine, vazand ca sprintez pe ultimii 200 de m, intr-un timp de 4:44:43 si un loc 12 la general, multumit totodata ca mi-am indeplinit obiectivul si am facut o cursa buna.



            Dragonu' termina si el in 1:58, proba de semi, indeplinandus-si si el obiectivul de a o intrece pe Gianina, iar Mitzu termina in 2:10, un timp foarte bun pentru primul sau semi.
            A fost un weekend reusit, in care am alergat de placere, o sapatamana in care am resusit sa adun aproape 180 de km montani. Adi a luat locul I, podiumul fiind completat de Balan si Radu Milea; felicitari tuturor. 

              Seara am luat o masa copioasa la un restaurant din zona, apoi somn de voie la cort. A doua zi nu am mai stat asa mult din cauza vremii si a altor motive ce nu merita mentionate.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Orice comentarii, ce contin injurii vor fi sterse, iar persoanelor in cauza li se vor bloca accesul, permanent!