19 septembrie 2013

NORTH FACE ULTRA TRAIL DU MONT BLANC - 30-08-2013

    


                               O idee ce s-a conturat datorita entuziasmului unui bun prieten, Andrei Tzale; vorbind cu el despre ce inseamna acest concurs, despre greutatea lui, peisajele ce-ti fura privirea, punctele ce-ti trebuiesc ca sa te califici, tragerea la sorti, am imbratisat ideea si am stiut ca trebuie sa luam parte la asa ceva.
                                Alaturi de Dragonu si karma lui buna:), am trecut rand pe rand peste obtinerea punctelor de calificare in ultima clipa ( 7 puncte din 3 curse ), acceptarea tuturor in cursa , alaturi de Andrei si Marius, plus unele bariere in ceea ce priveste planuirea excursiei in sine.
                               A fost cadoul perfect de ziua mea si nimic nu parea sa ne mai impiedice sa nu luam parte la acest concurs, fortand karma Dragonului si extrapoland-o si la mine, eram atat de siguri ca vom avea parte si de tot traseul, 168 de km cu 9500 D+/-.
                              Ghici ce? Numa, numa am fost trezit de un mesaj de la organizatori, in dimineata concursului, anuntandu-ne ca traseul nu va suferi modificari, vremea va fi excelenta, deci sa ne pregatim "umblatorii" pentru cele 100 de mile. (ce ti-e si cu karma asta:P)
                          Psihic eram pregatit pentru ce urma sa vina, am asteptat prea mult ziua asta incat sa clachez, fizic..... stomacul  m-a sabotat in ultima vreme si mi-era putin teama de asta, insa am facut un pact cu el, i-am dat doar ce trebuie ( regim strict ), si mi-a zis ca daca vor fi probleme in timpul cursei, sa stau linistit, nu este el cel care mi le va face. Incurajat de acest gand, am asteptat cumintel startul cursei, m-am alimentat corespunzator, mi-am verificat rucsacelul inainte cu  echipamentul obligatoriu, mi-am pus echipamenul la punct, pe care aveam sa-l pun pe mine si pe la 3 am plecat spre zona de start.




      Dupa cateva poze si ceva imbratisari, fiecare ne rasfiram pe unde apucam si ne infiltram in multimea de oameni ( doar 2300 la numar ). Eu cu Dragonu ramanem impreuna si cumva ni se alatura si Marius, care intre timp plecase dupa ace de siguranta sa-si prinda numarul.
      Oamenii discuta intre ei, se imbarbateaza, se rade , se glumeste, iar noi din moment in moment asteptam sa auzim melodia de la Vanghelis – Conquest of a paradise; ce inseamna asta??? pai e startul propriu-zis. Brusc mi se ridica parul de pe mine, sunt electrizat pur si simplu, there's no turning back, this is it, this is what I ve waiting for, no go there and enjoy it.... gandurile imi fug intr-o mie de directii, sar in toate partile, precum cioburile unei farfurii, fug spre  cei dragi, spre cei ce ma urmaresc de acasa, spre voluntari, spre cursa in sine, spre prietenii mei care iau startul cu mine... picioarele se misca greu, puhoiul de oameni se misca incet dar sigur, si eu odata cu ei... Despre ce e vorba??? numa aruncati un ochi si spuneti-mi ca nu simtiti nici o emotie.... ma gandeam eu!

      Asta e traseul ce trebuie parcurs in maxim 46 de ore, astia e zombalaii ce vor sa-l termine:)


                               Cursa incepe in Chamonix ( 1036m ) si se termina in acelasi punct. Pana la Les  Houches (1012m), avem 8 km pe asfalt si nitel prin padure, incerc sa ma obisnuiesc cu ritmul sa scap de emotii si sa nu ma las furat de entuziasm, incat sa-i dau prea tare si sa ma tai repede. A fost o portiune placuta prin padure, de acomodare sa zic asa , oamenii ne aclamau de pe margine, bateau cupa cu noi, in special copii, era imposibil sa nu te simti bine.Urmeaza prima urcare pana la Delevert ( 1776m -km 14 ) P e un drum pietruit, ce se continua prin padure, racoros pe alaturi, numai bine de alergat , incepusem sa-mi intru bine in ritm, o perioada am alergat cu Marius, dar el a ramas putin mai in spate pe urcare:) Mergem spre Col de Voza, si urcam sinuos pe sub telecabina.( News LiveTrail 30/08 18:19, Gabriel (4488) arrived to Le Delevret (km 14), place 531. —)
                          Nico a ramas acasa si era in charge cu updatarea facebook-ului cu informatii utile, m-am abonat si la un serviciu de telefonie mobila, iar in punctele mari primea mesaj, in felul asta nu statea cu grija. Coborarea spre Saint Gervais ( km 21) merge repejor, e pe placul meu, in oras ma ajunge si Marius, urmand sa ma depaseasca de aici, avand un ritm mult mai bun. Ma alimentez, ma hidratez, ma bucur de incurajari, ma reincarc cu energie si alerg mai departe. In oras frenezie mare, era si un concert, toata lumea era cu noi, ma simteam excelent, nu mai experimentasem vreodata o asa atmosfera...(News LiveTrail 30/08 19:04, Gabriel (4488) arrived to Saint Gervais (km 21), place 474.)
                      Ajung la km 31, Les  Contamines, pana acolo am alergat printre case, pe pajisti, lumea batea in oale, in tigai, tipau, nu eram singur. Vad rapid 2 mutrisoare simpatice, Bia si Cristina, deja se insera, am ajuns undeva la 9 fara 10.(News LiveTrail 30/08 20:51, Gabriel (4488) arrived to Les Contamines (km 31), place 547.)

 Aici fetele ma preiau, mananc niste cascaval, bag ceva cola in mine, la recomandarea lui Zsolt. Imi dau maieul jos si-mi pun o bluza de corp, ce avea proprieteatea sa-mi pastreze temperatura corpului, scot frontala, betele, fac niste poze cu fetele si-mi scot si ipod-ul cu un playlist nou nout, ce avea sa mi tina companie pana dimineata tarziu. Aflu ca Zsolt si Marius sunt in fata, asa ca nu pierd mult timp si plec in aplauzele tuturor :)

                                       Urma sa ma mai intalnesc cu fetele abia in Courmayeur ( Italia- km 77 ), asa ca le-am smuls o imbratisare si m-am lasat in negura noptii. De aici pana la km 44 Croix du Bonhomme urmeaza o urcare lunga, imi pun betele in functiune trag destul de bine si ma minunez de multimea frontalelor ce luminau in noapte, se formase un sir foarte lung in urma mea.(News LiveTrail 30/08 22:05, Gabriel (4488) arrived to La Balme (km 39), place 428.) Urcarea e punctul meu forte asa ca ma simt bine pe ea, termin cei 20 de km relativ fresh, urmeaza o coborare lunguta si apoi o urcare curnta pana la Col de la Seigne ( km 60- 2516m). 
(News LiveTrail 30/08 23:25, Gabriel (4488) arrived to Ref. Croix Bonho. (km 45), place 388.)  
(News LiveTrail 31/08 00:07, Gabriel (4488) arrived to Les Chapieux (km 50), place 382.
Cred ca a găsit un tobogan în zona asta de s-a mișcat atât de repede! :))))                                                                                     Aici mi-am pus un buff in cap, se lasase frigul rau de tot, insa nu m-am hazardat sa iau vreo geaca sau manusi. Piciorul stang parea sa fie lovit de periostita, tendonul mi se inflamase si nu mi placea ce se intampla. (News LiveTrail 31/08 02:08, Gabriel (4488) arrived to Col de la Seigne (km 60), place 306.)
                                  Lac Combal, km 64 aici ma alimentez bine de tot, bag si ceva tarta cu gem, care era yum yum, cola la greu si incep o urcare pe asfalt, ce avea sa dea intr-o poteca pana spre Arete du Mont Favre 2409m( News LiveTrail 31/08 02:49, Gabriel (4488) arrived to Lac Combal (km 65), place 336.)

.                              Noaptea e oarecum pe sfarsite, ma trezesc pe o coborare destul de uratica spre Courmayeur ( Italia ), prafuita rau si in serpetine scurte, colac peste pupaza, frontala se consuma si mi se mai stingea din cand in cand, dar mi-era lene sa schimb bateriile acolo, asa ca am zis sa astept.
News LiveTrail 31/08 03:50, Gabriel (4488) arrived to Ar?te du Mont-Fa. (km 69), place 323.)
News LiveTrail 31/08 04:31, Gabriel (4488) arrived to Col Chécrouit (km 73), place 328.)
                                    Sunt intampinat de nou de fete, ajung pe la 5:15 dimineata, merg sa mananc ceva, pastele nu intra fiind f uleioase, bag ceva tarta si cascaval, cola, schimb bateriile si merg la Cristina pentru un masaj. Tendonul doare din ce in ce mai tare dar ma hotarasc sa nu prea il iau in seama.
aici zici ca-mi face pantofii:P
                     Aici aflu ca Andrei si Dragonu au avut prob din cauza gelurilor si au dat la rate, iar Zsolt si Marius sunt in fata, dar nu cu mult. Dupa 40 de minute plec si eu urmand sa ma mai intalnesc cu fetele la Champex Lac ( km 122 ).

                              Traversam orasul, usor usor mijea de ziua, decid sa incep sa fac si ceva poze, ca doar nu alerg numa de nebun. Intram rapid pe poteca, o urcare destul de sustinuta pana la Refuge Bertone. 

                     Aici urc cu un francez, care avea un ritm pe gustul meu, ne mai facem ceva poze, povestim, stam la un ceai sus si mergem mai departe spre  Refuge Bonatti (km 89, putin peste jumatatea cursei)
News LiveTrail 31/08 08:29, Gabriel (4488) arrived to Refuge Bonatti (km 90), place 299.)

.                        Foamea ma loveste crunt, insa spre nemultumirea mea, nu aveau decat niste supa de paste. Inghit molcom supa si plec mai departe, stiind ca la Arnuva o sa bag in mine bine. Urmeaza o usoara coborare, pe curba de nivel, mai intrec ceva omuleti mai fac cateva poze, cativa turisti se ofera sa mi faca si mie, asa ca sunt mai mult decat multumit.


                              La Arnuva mananc ceva salam si cascaval, decid sa ma alimentez bine, urmeaza o urcare pe cel mai inalt varf  Grand Col Ferret 2537;( News LiveTrail 31/08 09:30, Gabriel (4488) arrived to Arnuva (km 95), place 306.) aveam nevoie de energie, asa ca ma conformez, o sticla de apa, una de cola si treaba merge bine. Plec de acolo pe la 9 jumatate dimineata  Urcarea e superba, incerc sa o fac rapid, desi sunt furat de peisaje si mai fac totusi ceva poze, ma mai intrec cu unii, ajung sus intr-o ora si 20, fac ceva poze, chiar rog organizatorii sa-mi faca si apoi ii dau in jos spre  La Fouly ( km 108 ).( Cojan Gabriel : 100 km în aproximativ 17 ore!!! Bravos Bravos Bravos!! Excelent pana acum! News LiveTrail 31/08 10:54, Gabriel (4488) arrived to Grand Col Ferret (km 99), place 299.)


                      Aici iarasi caut sa mananc ceva, primesc mesaj de la Andrei Zamfir, ma incurajeaza si mi spune sa nu renunt orice ar fi “ Pain is temporary, quitting lasts forever”, periostita a cuprins si celalalt picior si ma durea ingrozitor, am strans din dinti, le-am sunat pe fete si mi-au spsus ca fac tot ce pot sa ajunga si ele la Champex Lac, aici mi-au transmis ca sunt inaintea lui Marius, deoarece se oprise sa doarma undeva din cauza oboselii.( Inca 58 km.... News LiveTrail 31/08 12:34, Gabriel (4488) arrived to La Fouly (km 110), place 316.)
                            Deja intrasem in Elvetia, organismul meu rezista, insa picioarele imi joaca feste, durerea e deja prea mare. Traseul e superb, trec printre casele oamenilor, intalnesc pana in Praz de fort niste copilasi pe marginea drumului, cu ceva cola la rece, mai sus altii cu apa, e superb, toata comunitatea ia parte la eveniment, benevol...
                        La Champex Lac, ma pun sa mananc ceva paste cu carne de data asta, ma intalnesc si cu fetele, ma schimb, Cristina imi face masaj, dupa 40 de minute ma tirez si eu, era deja ora 16:00, aveam 24 de ore de cand eram in cursa si 122 de km. ( News LiveTrail 31/08 15:20, Gabriel (4488) arrived to Champex-Lac (km 124), place 316.) Aici am schimbat adidasii, sosetele si am trecut din nou la maieu. 

                      Soarele e necrutator si ma bate in cap, incep urcarea spre Bovine (1987m) cu un tempo foarte bun 5 km/h pe urcare, termin urcarea in 1:40. ( Încă 35 km.. News LiveTrail 31/08 17:47, Gabriel (4488) arrived to Bovine (km 133), place 301.)Ajung deja in punctul in care realizez ca urcarea ramane punctul meu forte si coborarrea scartie rau de tot din cauza periostitei, asa ca trebuie sa profit de asta. Coborarea in Trient e crunta, strang din dinti si incerc sa nu cedez, nu zabovesc mult acolo, fetele imi spun ca ne intalnim in Vallorcine, ultimul mare checkpoint. ( 28 km... News LiveTrail 31/08 19:20, Gabriel (4488) arrived to Trient (km 140), place 306.) Plec in aplauzele tuturor si abordez urcarea spre Catogne cu aceeasi indarjire pe care am avut-o in ultimii 50 de km, urc 700 de m diferenta de nivel in in 5km, cu 4, 34/h.Urcarea merge intr-o ora si un sfert, recuperez 50 pozitii, pe urcare sunt rege, pe coborare pierd ce am recuperat, sunt oarecum intr-o balanta:). (23 km, locul 253! Cineva se grăbește spre finish!! 
News LiveTrail 31/08 20:47, Gabriel (4488) arrived to Catogne (km 145), place 253.)
                          Ajung in Vallorcine pe la 10 fara un sfert, nu zabovesc decat 5 minute sa ma hidratez si sa mananc ceva, vad mesajul de la fete, ne vedem la finish. Mintea o ia razna, imi vin cap cuvintele lui Zsolt “ daca ajungi pana la Vallorcine, ai UTMB-ul in buzunar”). Imi dau lacrimile, insa ma abtin sa nu plang, mai am inca 19 km si o urcare mare. (18 km pana la finish! News LiveTrail 31/08 21:47, Gabriel (4488) arrived to Vallorcine (km 150), place 283.)
                           Plec inaintea multora, sa mai castig niste locuri, sa am de unde ceda:)), noaptea vine iarasi peste mine, ajung la Col de Montets si vad o puzderie de frontale pe verticala. Ultima urcare, strang din dinti si incerc sa-i ajung, nu mai am acelasi ritm, dar tot urc cu 3,45/h si ajung sus la Tete aux Vents ( 2116m) pe la ora 12. ( 10 km pana la finish, în coborâre!! News LiveTrail 01/09 00:06, Gabriel (4488) arrived to La T?te aux vent. (km 158), place 268.) Aici mi se pare ca-l aud pe Killian incurajandu-ne, nu stiu daca mintea imi juca feste sau nu ( aveam sa aflu ca el era de fapt, direct de la sursa ), urcarea a fost crunta insa traseul era pe sfarsite. Era o portiune plina de pietre, mai aveam o urcare pana La Flegere ikm 160 si de aici coborare.
Încă puțin!  News LiveTrail 01/09 00:53, Gabriel (4488) arrived to La Flégère (km 161), place 272.)
                           Totul parea sa fie simplu insa pentru mine era dureros, orice pas mai alert ma facea sa scot cate un icnet. Aici am mai alergat cu un francez pana jos, mai bine zis a stat cred mai mult dupa mine, ajungem la terasa La Floria, locul in care acum cateva zile am stat la un pahar de lapte. Ultimii 8 km au fost facuti intr-o ora jumate. Durerea era atat de mare incat trageam cat puteam pe urcari, acolo pare'se ca era suporatabil, iar la coborare eram cu putin mai rapid decat pe urcari. Ajung in sfarsit in oras, ma cuprind emotiile, imi sterg rapid lacrimile, fetele impreuna cu Zsolt imi dau steagul Romaniei si alearga cu mine ultimile sute de metri, trec linia de finish in 33:54, locul 286/2300, ora locala 2:25.( Info LiveTrail 01/09 02:25, Gabriel (4488) is finisher. Time : 33:54:45 , classification 286e (141e SE H).)
                            Emotiile m-au napadit, am uitat de dureri, mi-am imbratisat ,,,,, de fapt va las sa va uitati voi, cuvintele sunt de prisos... Prima mea 100 de mile, suna maret, insa chiar asa a fost, o cursa geniala, 3 tari in alergare, 2299 de prieteni, o vreme excelenta, un peisaj pe masura, un concurs ce poate fi numit o olimpiada a alergatorilor. Pot spune ca am mai depasit o bariera, am pasit in alta liga, multi se vor intreba poate unde ma voi opri, sincer??? nici eu nu stiu, ma simt bine in lumea asta, nu o voi parasi, imi aduce prea multe satisfactii.

                             Chiar si acum la 3 sapatamani dupa incheiera concursului, imaginile imi sunt inca vii in minte, am facut ceva poze pe traseu, am plecat cu amintiri frumoase, am terminat cursa alaturi de prietenii mei. Zsolt a avut o cursa extraordinara cu un timp de 28:30, plasandu-se al 75-lea, urmat de mine cu 33:54/286, Andrei cu 35:44/387 si Dragonu, eroul cursei cu 42:14/1017; din pacate Marius a renuntat din cauza oboselii si a altor motive...Clasamentul aici. De mentionat ca cel care a castigat a facut 20:34, iar prima fata in jur de 22 de ore, no comment, asta e diferenta intre mine si profesionisti, momentan:)

                            O cursa marcata excelent, la checkpoint-uri se putea totusi mai bine in ceea ce priveste diversitatea mancarii, in rest no comment.
                                La 3 zile dupa, am facut echipa cu Zsolt si am facut Mont Blancul, trail running style in 14 ore. Am plecat din Les Houches( 1000 m ), am urcat de ruta clasica, Tete Rouse, Gouter-Vallot-Mount Blanc – retour. Echipament minimalist, o tura f faina, insa nerecomandata tuturor, noi am avut noroc de vreme buna, insa e riscant.

                                      Un concediu placut, exact de ce aveam nevoie, dupa sablonul asta voi merge de acum, un concediu activ, plin de activitati care de care mai placute. Dupa concurs am zis ca voi decide daca mai particip la curse atat de lungi in urmatoarea perioada, tinand cont ca media de varsta era de 40 de ani, iar efortul depus e unul considerabil; insa fie vorba intre noi, lacat de zombalau sunt, sigur o voi mai face:P
                                Tin sa-i multumesc special lui Nico, ea a fost cea care a postat in permanenta ce se intampla, si dupa cum se poate vedea, a trait cu sufletul la gura cursa, asta a insemnat enorm pentru mine, toti ceilalti ati fost minunati ( Fako, Andrei Zamfir, Ancuta, Alex Popa, mama Biancai, mai sunt multi pe care nu-i pot enumera); m-am hranit cu energia voastra si gandurile bune, multumesc ca mi-ati fost alaturi.

   Ne vedem la MPC, numai bine!!!

4 comentarii:

  1. WoooWW.....sa alergi atitia km.Pai....trebuie sa ai ambitii mari,antrenament pe masura,alimentatie de asemeni.
    Felicitari pentru reusita,si sigur recuperarea va fi de lunga durata.
    Oricum,respect pentru ceea ce faci!

    Dan Lupsa.

    RăspundețiȘtergere

Orice comentarii, ce contin injurii vor fi sterse, iar persoanelor in cauza li se vor bloca accesul, permanent!